Miss V Anda Gatal-Gatal?Inilah sebab-sebabnya~NazieyarVitamin


Related image
Foto credit: medimetry.com
Anda malu untuk berjumpa doktor apabila menghadapi masalah pada kemaluan/faraj anda?Biasalah tu semua wanita alami .Faktor kebersihan yang tidak dijaga dengan baik adalah salah satu punca menyebabkan berlakunya masalah kegatalan pada faraj.

Pernahkah anda rasa kegatalan,keputihan,terlalu kerap membuang air kecil,dan faraj berbau?Atau sekarang ni pun tengah rasa keadaan ni?Susah nak jalankan aktiviti harian bukan?

Apakah Punca yang menyebabkan KEGATALAN pada wanita?

#Jangkitan cacing kremi(Oksiurasis,Entrebiasis)


Image result for cacing kremi images
Foto credit: pinterest.com

Merupakan parasit yang selalunya menyerang pada kanak-kanak.Cacing ini berkembang dan membiak di dalam usus.Rasa gatal berlaku apabila cacing betina dewasa sedang bergerak ke kawasan anus(dubur) dan menyimpan telurnya disana kemudian cacing ini akan masuk ke dalam persekitaran faraj.Jika beterusan digaru,maka akan berlaku jangkitan dan sekitar anus akan melecet atau kasar.

Berikut ubat anti-parasit yang boleh menangani seperti:



#Penyakit Scabies

Image result for scabies images
Foto credit: medicinenet.com

Penyakit ini adalah sejenis penyakit kulit yang disebabkan oleh jangkitan hama arthropod yang dikenali sebagai scarcoples scabies.Penyakit ini boleh berjangkit dari seseorang kepada orang lain melalui pendedahan yang berpanjangan daripada mereka yang menghidap scabies.

Apabila hama scabies betina masuk ke dalam kulit,ia akan meninggalkan bahan-bahan buangannya(debris) seperti telur dan najis pada kulit.Keadaan ini seterusnya menyebabkan tindak balas alergi berlaku dan menyebabkan kesan gatal dan reaksi imunologi pada kulit.Antara tanda-tanda scabies termasuklah kesan mengelupas pada celah-celah jari tangan,kaki,ketiak,pusat dan sekitar faraj.



Image result for keputihan images
Foto credit: javatalk.info

Jika anda mengalami kegatalan yang disertai dengan cecair/lendir keputihan yang seakan-akan kehijauan ,kelabu atau kemerah-merahan,tandanya mungkin telah dijangkiti kuman vaginonesis.Jika betul,maka anda perlu dapatkan rawatan antibiotik dengan segera.

Anda juga boleh mengambil supplemen untuk mencegah masalah berkaitan kemaluan/faraj untuk tempoh yang lama dengan Alfafa Complex.Klik[Cara-caramencegah keputihan]