"Jika Anda Alami 5 Tanda-tanda ini, anda mungkin mengalami Fibroid-Cara Terbaik Hadapi Fibroid~NazieyarVitamin


Assalamualaikum semua pembaca blog NazieyarVitamin,petang ni saya nak share sikit pasal tanda-tanda fibroid.

korang pernah dengar pasal fibroid tak?Fibroid ni merupakan tumbuhan yang muncul di dalam kawasan sistem peranakan wanita.Dalam menjalani rutin harian ,pernah tak korang rasa macam sakit kat bawah perut atau rasa tidak selesa nak duduk?

Pernahkah anda merasa Gejala-gejala berikut?


1.Rasa sakit ketika melakukan hubungan kelamin(dyspareunia).Tekanan zakar pada vagina menyebabkan fibroid menekan dinding rahim.Ni bukan orgasm dah,bukan sebab puas tapi sakit Fibroid!!.

Image result for sex image
Foto credit: independent.co.uk


2.Rasa sakit ketika haid dan berpanjangan(dysmenourhea).Ini berlaku kerana fibroid yang menyangkut pada uterus mengganggu perkembangan dan pematangan ovum.
Image result for sakit ketika haid
Foto credit: wanista.com





3.Mengalami sembelit yang kronik .Fibroid yang membesar menekan usus menyebabkan ruang usus menyempit dan pergerakan najis tidak lancar.
Image result for sembelit images
Foto credit: meetdoctor.com





4.Rasa sakit bawah perut disebabkan oleh tekanan pada belakang ,pundi kencing dan usus besar.
Image result for sakit bawah perut images
Foto credit: cakrawalasehat.com





5.Kencing tidak lawas.Sama macam sembelit,Fibroid dalam pundi kencing menyebabkan ruang untuk simpanan air kencing semakin sempit.Akibatnya,air kencing susah nak keluar.


Image result for tahan kencing images
Foto credit: fuh.com.my

Sekiranya anda mengalami tanda-tanda seperti diatas,maka anda harus membuat konsultasi dengan doktor pakar untuk mendapatkan khidmat nasihat.Bagi mereka yang inginkan tahap kesihatan optimum untuk mencegah masalah fibroid,boleh cuba ambil VIVIX SHAKLEE.